CARMALS BLOG!

Kennel Carmals senaste info

Min bilder
Namn:
Plats: Nymölla, Skåne, Sweden

Medelålders man med fru, barn och massor av hundar. Jagar,startar, dömer och tycker till.

onsdag, augusti 25, 2010

TACK FÖR ALL OMTANKE

Som Mirjam redan skrivit så fick jag en vapensprängning i lördags morse. Underpipan sprängdes under framstocken och rakt i min handflata. Jag hade redan skjutit 6 änder och varit uppe på land och lagt dom ifrån mig. När en and passerar när jag är på väg ut i vattnet så skjuter jag och det blev en fruktansvärd smäll. Min kära 687:a lämnade in,  närmare bestämt försvann ur mina händer. En titt på handen sa att det var slut på jakten för den dagen. Tack Henrik som höll huvudet kallt och hjälpte mig till vägen och tejpade handleden. Skönt att du fanns där just då. Orsaken vet jag inte och får kanske aldrig veta, men jag har med största sannolikhet inte haft fritt i loppet. Henrik och Linus har länge terrat mig för min bössa. Ser ut som f-n tycker dom. Behöver bara lite olja tycker jag. Nu får ni som ni vill. Måste skaffa en ny. Tror jag skaffar en Benelli så jag får lite eldkraft. Vad tror ni om det, mina vänner?
Jag ligger fortfarande kvar i Malmö på handkirurgen. Otroligt duktiga läkare och dom har förhoppningar om att min hand skall bli återställd. Förmodligen lite fulare och kanske lite svagare, men vad gör det? Jag har ju i alla fall två händer och det är det inte alla som har. Jag har haft en skyddsängel som vakat över mig. Hur kan alla senor och nerver vara intakta när handen ser ut som köttfärs på insidan? Ett ben i handen var i sju bitar. Det var det enda ben i handen som jag inte behöver.
Alla telefonsamtal och alla hälsningar på Bloggen värmer. Haft många besök också. Ni skall veta hur mycket det lyfter humöret, så stort tack alla vänner. Att jag kan skriva på bloggen nu tackar jag min dotter Ida för. Fick låna hennes Lap top och nu kör jag pekfingervalsen.

Nu piper bedövningspumpen. Den börjar bli tom. Den står nu på 6 ml i timmen, håller succesivt på att minska ner. Pumpen har varit min bästa polare dom sista dagarna. Ni andra får ursäkta. Sköterskan kom och fixade pumpen precis. Hon hade kvällsfika med sig. Jag har det väldigt bra trots allt.

HÄLSNINGAR
AC

21 kommentarer:

Anonymous Caroline sa...

Hej

Du ligger inte o blir bortskämd av alla unga sköterskor nu väl??


Vi hörs o syns snart o krya på dig, skönt att allt gick så väl som det ändå gjorde

Kramiz Caroline

8:31 em  
Blogger Kathy sa...

Så skönt att höra att du så gott som blir återställd i handen. Du hade verkligen en liten skyddsängel med dig....
Många krya på dig kramar från oss
Kathy och Olle

8:34 em  
Anonymous Kerstin sa...

Vad skönt att "höra av dig" nu på bloggen!

(Du verkar ju vara ditt normala jag i huvudet.... :-)))))

Krya på dig!

Kerstin & Bengt

8:51 em  
Blogger Sofia sa...

Visst är det underbart med morfin?? Jag skulle kunna bli fast hur lätt som helst... ;o)

8:57 em  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig, att du är en seg värmlänning vet vi ju sen gammalt. Sköt om dig nu. Kramar från Anna med familj i Pieboda

9:03 em  
Anonymous Anonym sa...

Anders , tänk inte på jakt nu .Jag tar dina pass i höst o berättar för dig hur det gick : Skämt o sido ta vara på dig o bli frisk . det är det viktigaste . Du ska få prova några skott med min B 25a , så vet du vad du ska skaffa sen :)
Kram / Jörgen

9:29 em  
Anonymous Anita N sa...

Oj vad skönt att det gick så bra trots allt!!!
Att man klarar sig ganska bra även om man inte har två helt intakta händer vet jag av egen erfarenhet men då ska det nog ha varit så från början. Hoppas allt löser sig till det bästa. Bara att gilla läget helt enkelt...Själv kan jag inte spela gitarr...men vem fan vill spela gitarr...?
kram
Anita

9:41 em  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig Anders!!!

Kram Sanna

10:03 em  
Anonymous Anonym sa...

Håper at alt blir like bra som før. Gode ønsker fra

Atle Silje Ebba og Anders i Norge

10:04 em  
Anonymous Madde och Rikard sa...

Hej Anders!

Vad skönt att få höra precis hur det är med dig!! När man inte vet exakt vad som hände skenar fantasin men du verkar vara vid gott mod och det verkar ju som att handen blir bra! :)
Sköt om dig!

Kramar från oss i Rimbo

10:14 em  
Anonymous Anonym sa...

Skönt att höra att du mår ganska bra och bättre kommer det att bli. Ha dä så gött dä går. Kramizar Linnéa.

10:25 em  
Anonymous Anonym sa...

Kikade in på hemsidan idag och läste om den hemska olyckan...
Tänker på er. Krya på dig nu Anders så ses vi i höst!
Kram Helena och Fredrik

10:26 em  
Blogger myran sa...

Så skönt att höra att du mår bra! Med din härliga attityd blir du säkert helt återställd! Kram till er båda
Annhilde

10:54 em  
Anonymous Riling sa...

Vad skönt att höra att din hand verkar klara sig! och krya på dig!
Anders & Fia och lille Hugo.

ps en Boss passar nog dig bättre :)

11:18 em  
Anonymous Madde o Rikard igen.. sa...

Japp, morfin is tha shiit :-)

Japp din bock var totalt slut.....sedan länge!

Japp du ska ha en Benelli! Går hem i de kretsar du ofta rör dej i.

Hoppas de lyckas sy ihop alla trasiga nerver så du slipper en massa ont i framtiden.

Må bättre!

3:17 fm  
Anonymous Gerda sa...

Hurra för dig Anders nu hör jag att glimten i ögat o humorn är tillbaka!Fortsatt bättring önskar vi dig.
John & Gerda

9:59 fm  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig, bara att bryta ihop och komma igen! Kramar till er bägge två!
Monica Olofsson

10:16 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det var inte kul att höra om din olycka Anders! Men du brukar kunna "resa" dig igen?
Din gamla 687;a var gammal redan 1999,
och så många skott du skjutit med den så var väl inte godset i pipan tjockaren en folie..?
Krya på dig och köp en gammal ryss- baikal de håller i alla väder :)))
Jörgen K

10:51 fm  
Blogger Unknown sa...

Kikade in på hemsidan och läste om olyckan, vi tänker på er...
Krya på dig nu Anders!
Kram Helena och Fredrik

11:17 fm  
Blogger Keld.j. sa...

Hej Anders - jeg er glad for at nogen holdt hånden over dig! Det kunne være gået meget værre.
Tænkte den anden dag at skulle kontakte dig for at du skulle komme over for at dømme A-prøve. Så du må se at blive rask!
- de bedste hilsener fra Kirsten og Keld, Børkop DK.

11:49 fm  
Anonymous Anonym sa...

Anders!
Kul att du är på bättringsvägen.
Benelli rekommenderas. Bra sving i den må du tro!
Bosse

9:33 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida