CARMALS BLOG!

Kennel Carmals senaste info

Min bilder
Namn:
Plats: Nymölla, Skåne, Sweden

Medelålders man med fru, barn och massor av hundar. Jagar,startar, dömer och tycker till.

fredag, maj 14, 2010

Sven Göran Nilsson


Jag har äntligen gjort något som jag skulle gjort för länge sedan. Tagit mig tid att hälsa på Sven Göran. Åkte ner i måndags kväll och möttes i dörren av en man som inte såg ut att ha blivit ett år äldre sedan jag såg honom sist.  Sven Göran berättade om en massa roliga episoder från sin långa tid i SSRK . Nu dömer han inte jaktprov längre utan har beslutat sig för att syssla med annat. Det är en stor förlust för klubben på många sätt. Vi är honom ett stort tack skyldig.


Anders

2 kommentarer:

Blogger Bosse och Eva/ Flockledare. sa...

Bara att hålla med Anders.

SG är en man som har båda fötterna starkt förankrat i den skånska myllan.
Minns särskilt hans engagemang och "samarbetsvilja" och det jobb han lade ner på retrievermästerskapet 2005 som för övrigt gick på Wanås och Ruhtsbo. En sann föreningsmänniska.

Bosse o Eva

8:59 fm  
Anonymous Pierre Andrén sa...

Jag håller med, SG har lärt mig en hel del om hundar och bedömning, det är jag tacksam för. Det vore roligt att se SG tillbaka i hetluften.

5:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida