CARMALS BLOG!

Kennel Carmals senaste info

Min bilder
Namn:
Plats: Nymölla, Skåne, Sweden

Medelålders man med fru, barn och massor av hundar. Jagar,startar, dömer och tycker till.

måndag, februari 15, 2010

Tack för synpunkterna

Hej igen.

Tror inte det är så stora bekymmer med att domare överbelastar proven genom förtur med (1) hund. Ej heller det andra undantaget nämligen markägare eller markägares representant. Ligger mycket i det som Maria skriver, nämligen att det behövs insatser från fler håll för att det skall gå att arrangera prov och för att inte bränna ut eldsjälarna. X-Jakt! Intressant synpunkt.

Hälsn
Anders

2 kommentarer:

Anonymous Anja sa...

Håller med er andra om att det är viktigt att fler hjälper till på prov. Proven genomförs ju bara tack vare att det finns folk som engagerar sig ideellt och man kunde ju önska att fler skulle engagera sig.

En sak som jag tycker är tråkig är den stora skillnaden på kvalitén på proven. Vissa ökl-prov är svårare än andra ekl-prov. Är kanske svårt att få en jämn kvalité beroende på marker och sånt. Men ibland känns det rätt lustigt när ett elitprov är enklare än ökl.

8:52 fm  
Anonymous Maria sa...

Nu när jag ändå gasat i gång mig så skriver jag om ännu en av mina käpphästar. Indirekt har de att göra med bortlottningar liksom funktionärsbristen. Om vi inte var så häxiga mot varandra inom hunderiet kanske fler skulle kunna tänka sig att bli domare? Jag har frågat ett flertal om jag får föreslå dem som domare men alla har sagt nej trots att de uppfyller kraven. Jag trodde det skulle vara eftertraktat att bli domare men de verkar som att det är få som är beredda att ställa sig i skottgluggen?/Maria

11:58 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida