CARMALS BLOG!

Kennel Carmals senaste info

Min bilder
Namn:
Plats: Nymölla, Skåne, Sweden

Medelålders man med fru, barn och massor av hundar. Jagar,startar, dömer och tycker till.

söndag, april 19, 2009

Ina och Lee fick vars en etta på B prov igår.

Mirjam och jag var på prov igår. Mirjam startade Ina (Carmals Heroine Keen) för första gången. Ina gick stabilt och löste uppgifterna snabbt. Det såg väldigt bra ut från min åskådarposition. Själv gick jag med Lee. Delfleet Hawk heter han egentligen. Han ägs av Mai Lis Åkesson och Christer Ericsson på Kennel Applejacks. www.applejacks.nu Om ni undrar över hans stamtavla så klicka på länken. http://www.rasdata.nu/labrador/hund/2006/s4652107.htm Jag tycker mer och mer om honom. Till sättet påminner han mycket om min gamla Pripps. Lugn stabil och kraftfull och totalt oberörd av andra hanhundar. Det var ett mycket bra upplagt prov, enkelt och rakt och jag tror att Åsa Simonson lagt upp det. Enda svårigheten var att terrängen krävde lite attityd hos hundarna och precis så skall det vara tycker jag. Dömde gjorde Anita Norrblom vars sympatiska sätt och uppträdande mot deltagare och funktionärer skapar en skön atmosfär på provplatsen. Ett föredöme i domarkåren. Fint Anita!

Hälsningar Anders.

6 kommentarer:

Blogger Caroline sa...

STORT GRATTIS TILL ER!!

Kramiz

3:51 em  
Anonymous Gerda sa...

Varmt GRATTIS till Ina med matte
O varmt GRATTIS "farsan" med Anders som förare
Kram Pepz & Indra

3:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Grattis till era framgångar.
Häls. från marina o sven

7:03 em  
Anonymous Jonas sa...

Grattis Grattis!

H/Jonas

Mossas valpar har blivit så stora och är superfina (såklart...)

7:24 em  
Anonymous Karin Wallander sa...

Grattis till ettorna!
Tissla grattar självgott sig själv samtidigt till andra placeringen i EKL på Vegby Challange Cup:-)

3:45 em  
Anonymous Ros-Marie sa...

JÄTTEKUL GRATTIS

9:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida